Dostępność
Deklaracja dostępności
Szkoła Podstawowa nr 376 im. Bohaterów Westerplatte zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej sp376.pl
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 4
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Brak jest transkrypcji opisowej niektórych materiałów dźwiękowych.
- Alternatywa w postaci tekstu (nie wszystkie pliki graficzne posiadają alternatywny tekst).
- Kontrast dla treści niebędących tekstem (nie wszystkie pliki graficzne posiadają kontrast).
- Dokumenty mogą być zapisane w PDF lub w postaci skanów z uwagi na charakter informacji jaki jest niezbędny do opublikowania informacji.
Treści nieobjęte przepisami
Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Nadmierne koszty
Zapewnienie dostępności elementów wymienionych powyżej oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej. Pracujemy nad stopniowym usuwaniem barier.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 22
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 24
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Roberta Przybysza – mejlowo rprzybysz@sp376.pl lub telefonicznie 22 611 93 39.
. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do naszej placówki:
- Osoba kontaktowa: Dorota Jachnik
- Adres placówki: ul. gen. Karola Ziemskiego „Wachnowskiego” 22, 04-408 Warszawa
- E-mail: sp376@eduwarszawa.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Sposób dojazdu
Budynek znajduje się przy ulicy gen. Karola Ziemskiego „Wachnowskiego” 22, 04-408 Warszawa. Dojście pieszo ulicą gen. Karola Ziemskiego „Wachnowskiego”, ulicą Szatkowników (od zajezdni Rembertów-Kolonia 02). Dojazd do zajezdni Rembertów-Kolonia 02 autobusami komunikacji miejskiej – linie 153, 159 od stacji PKP Warszawa Rembertów.
Wejście do budynku i strefa obsługi mieszkańców
Przy budynku Szkoły Podstawowej znajdują się parkingi samochodowe z wydzielonym miejscem dla osób niepełnosprawnych oraz na terenie szkoły miejsca dla rowerów. Brak podjazdu dla wózków.
Wejście na teren szkoły poprzez furtkę z domofonem. Wejście do budynku dla osób nieuprawnionych możliwe tylko do portierni, dzwonek przy drzwiach wejściowych.
W budynku można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy szkoły. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych.
W budynku na recepcji znajduje się przenośna pętla indukcyjna.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Robert Przybysz, adres e-mail rprzybysz@sp376.pl, numer telefonu 22 611 93 39. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej,aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Raport o stanie zapewnienia dostępności 2025
Raport o stanie zapewnienia dostępności 2021